Huntsville en Algonquinpark

1 oktober 2021 - Ottawa, Canada

Maandag 27 rijden we van Toronto naar Huntsville, waar we lunchen in een bierbrouwerij en boodschappen doen. Ons huis in Hidden Valley is ruim en heeft balkons op elke etage. We kunnen de eerste avond zelfs buiten eten in de zon en een wijntje doen. Na een onrusige nacht, door herrie makende verwarming, gaan we Algonquin park in. De kleurende bomen, de meren en de wandel tracks zijn fantastisch en het is heerlijk lunchen aan een meer. Na voldoende kilometers in de benen, gaat de bbq voor ons huis aan en eten we weer op het bakon. Het wordt al snel fris en om de vewarming niet te hoeven gebruiken, gaat de openhaard aan, feestje voor Carla ! Het is niet helemaal duidelijk hoe de afvoerschuiven moeten staan en dat ze niet goed staan wordt al snel duidelijk. ROOK vult de kamer en stijgt op naar de tweede etage en dan beginnen alle rookmelders. Oorverdovend gepiep en een vrouwenstem die FIRE roept. Alle ramen en deuren doen we open en met water blussen we het blok. Even later stoppen de melders en kunnen we opgelucht ademhalen en een kaartje leggen. De volgende dag gaan we nieuwe tracks lopen. We zien wel regelmatig de kleine eekhoorntjes, maar helaas geen beer of eland, desondanks was het gandioos genieten.