Tadoussac

9 oktober 2021 - Montreal, Canada

Als we op 6 oktober Tadoussac,  na de oversteek met de veerpont over de Saguenay rivier, binnen rijden is het eerst tijd voor een lunch. Door naar onze B&B, installeren en het plaatsje verkennen, waardoor we erachter komen dat alle restaurants gesloten zijn. Borrel in de tuin en naar het lunchrestaurant, waar we helaas niet konden reserveren. Daar blijkt dat we minimaal een uur moeten wachten, oh nee. Naar het hotel, waar we in de bar terecht kunnen. Bier, soep, frietjes, kippenkluifjes, live muziek en een geweldig enthousiaste barjuffrouw, die ook fire fighter blijkt te zijn, zorgen voor een prima sfeer. We sluiten af met een likeurtje en Danny een cocktail. Morgen moet onze grote dag worden én dat blijkt ook zo uit te pakken!!! Danny en Carla gaan als eerste de boot op, uitgezwaaid door de mannen, die richting hun zodiac gaan. Als de boot al een eindje weg is komt hun bootje met flinke snelheid achter ons aan en scheurt door. En dan gaat het feest beginnen. Aan alle kanten zien we het spuiten van Minke whales, Fin whales en zelfs Humpbacks, waar de mannen vanuit de zodiak, prachtige staart foto's van hebben kunnen maken. Jammer dat we geen Belugas hebben gezien, maar wat een onvergetelijk avontuur om deze enorme zeereuzen te kunnen zien. Even nagenieten in de tuin en dan op weg naar een restaurant, die vandaag wél open is. Een alternatieve kroeg met stevige livemuziek, waar een biertje en happie goed smaken. Een laatste wijntje in onze veranda en naar bed, morgen vroeg op voor onze 475 km. lange tocht naar Montreal.