Cananoque

14 oktober 2021 - Gananoque, Canada

11 0ktober op Thanksgiving verlaten we een somber Montreal en komen 3 uur later een zonnig Gananoque binnen . Loopje en lunch, waarna we naar ons logeeradres gaan. Een prachtig huis, overal native kunst ( schilderijen en maskers), mooie kamers met eigen badkamer én  een super aardige host, die  ( na later blijkt) de burgemeester van dit idyllische plaatsje is. We gaan weer aan de wandel, doen een biertje op terras, bespreken een tafel voor later in het restaurant en strijken op ons dakterras neermet zonsondergang. Het diner is voortreffelijk en eindelijk voordelige wijn ! Als we terug komen wanen we ons in de Efteling, het huis is verlicht met talloze lichtjes. We starten de volgende dag met een vorstelijk ontbijt, gemaakt door onze host Ted en zijn partner Chris, die kok in een restaurant is en een ijssalon heeft. Vooraf een coupe yoghurt vol vers fruit en dan kunnen we uit verschillend klaargemaakte ei gerechten kiezen of pancakes. Danny gaat voor de Eggs Benedict. Dan naar de boot voor een twee en een half uur durende Thousant Islands vaartocht. Het is dan al 20 graden en we gaan die dag de 26 graden halen !! Een prachtige tocht langs grote en kleine eilanden, soms met prachtige huizen erop. Ook langs de kant super mooie huizen aan de miljonairs lane. Het topstuk is het eiland met het kasteel van Mr. Bold, die het bouwde uit liefde voor zijn vrouw. Als we weer voet aan wal zetten gaan R&D relaxen in het plaatsje (Rob doet een Halloween show ) en H&C een stukje buiten het plaatsje een wandeling doen. We ontmoeten elkaar op het terras met een biertje en gaan dan pizza eten. Klaverjassen met een wijntje tot besluit en de volgende ochtend weer voor een culinair ontbijt, dan gaat Hans voor de Eggs Benedict. Het weer is omgeslagen en voor de zoveelste keer zijn we gekomen met zon en gaan we weg met bewolking en regen. Op naar Toronto.