Toronto

29 september 2021 - Toronto, Canada

We starten onze eerste dag met een voortreffelijk ontbijt, auto ophalen en een stadswandeling. Tussen enorme wolkenkrabbers, af en toe oude gebouwen, de kleurrijke LHBTI wijk, via St Lawence market, de CN tower en Chinatown naar Little Italy waar we, in een tratoria met die mamma voor de deur, van een heerlijke lunch genieten. Verder richting hotel met onderweg het parlementsgebouw, waar honderden kinderschoentjes zijn neergelegd [een statement vanwege de vele massagraven die zijn gevonden]

Zondag is gereseveerd voor Niagara. We worden overdonderd door de enorme massa water, de enorme duikeling van dat water met name in de horseshoe en de zon die het geheel fantastisch maakt. We kopen kaartjes voor de wandeling onder de waterval. Met een lift naar beneden, de gele poncho's aan en dan het watergeweld tegemoed. Overweldigend, oorverdovend en vooral wonderschoon. Dit hadden we voor geen goud willen missen. Terug via het schattige plaatsje Niagara on the lake. Veel meer mensen delen dat idee, want het is er heel druk. We lunchen er wel, gaan dan terug, doen happy our in het hotel en sluiten de dag af met een happie bij de Thai. Maandag reisdag naar Huntsville.