Ottawa

3 oktober 2021 - Ottawa, Canada

30 september stappen we de auto weer in voor onze reis naar Ottawa, waar we 2 nachten gaan logeren bij Gerrie. Zij is de rijke sister van de buurvrouw van Danny en Rob. Een giga huis aan een golfcourse, waar de balletjes de tuin in vliegen net als de blue ya's én de eekhoorns in het  raamkozijn om pinda's komen vragen en wij ieder een eigen slaapkamer met badkamer  hebben. We borrelen terwijl  Gerrie honderd uit praat en gaan daarna bij een Italiaans restaurant eten. De volgende dag wacht ons een gigantisch ontbijt. Gebakken eieren, spek, worstjes, tomaat en verschillend vers gesneden fruit !!! We krijgen er meteen een paar gezondheid tips bij. Zij is 80, super slank en wil 100 worden. Wij gaan met de bus naar het centrum. Een rit van een uur met een ruig rijdende chauffeur over hotse knotse wegen. We kregen er een 3 oktober kermis gevoel van. De regeringsgebouwen zijn prachtig en ook hier weer de vlaggen halfstok en de kinderschoenen en knuffels als statement. Het totaal plaatje van de stad vinden we wat rommelig, door een verscheidenheid aan gebouwen die niet echt matchen. Al wandelend komen we langs de sluizen en in de wijk ByWard Market, waar restaurants uit alle culturen te vinden zijn. Carla en Hans scoren een beavertail, dan pakken we een terras voor een biertje en doen een wandeling hoog boven de Rideau river. We zakken weer af richting centrum, vinden een terras met happy hour en strijken neer. Biertjes en wijntjes voor weinig en zo besluiten we daar ook te eten. Daarmee sluiten we ons Ottawa bezoek af en na nog een wijntje met Gerrie is het bedtijd. Morgen naar Quebec.