Montreal

12 oktober 2021 - Gananoque, Canada

Na ons geweldige natuur avontuur, gaan we op 8 oktober weer een stad bezoeken, Montreal. We hebben na die lange rit wel trek in een warme hap en verlaten onze prachtige Aibnb. Even wijn, bier en ontbijtspul shoppen, terrasje pakken en in een Italiaans restaurant bespreken, waar we ook weer onze eigen wijn mogen meenemen. Een formule die we niet kennen in Nederland, maar hier regelmatig voorkomt. Voldaan naar bed om de volgende  dag, na een stevig ontbijt met gebakken eieren en spek, de metro down town te nemen. We willen een tour met de HoponHopoff bus doen, maar die blijkt vanwege corona buiten bedrijf. Dan de Notre Dame bezoeken, maar moet je reserveren en zit voor vandaag al vol. Geen gelukkige start, maar na een bakkie wandelen we door de oude stad met prachtige gebouwen, het quartier latin, de haven met het reuzenrad naar de Chineze wijk, waar we lunchen. Met de metro naar het Olympisch dorp, waar alleen het Olympisch bad nog in gebruik is en de andere gebouwen een nieuwe bestemming hebben gekregen. We pakken de metro weer om naar Mont Royal te gaan en hebben na een enorme wandeling en het beklimmen van een ellenlange trap, een prachtig uitzicht over de stad. Moed verzamelen om het parcour weer terug te doen, metro in en weer naar "onze " Italiaan.  We besluiten morgen rustig te starten en ieder zijn eigen siteseeing  te doen. R&D gaan de stad weer in en ontdekken nog enige andere delen van de stad waaronder Peel street, het winkelgebied. C&H gaan naar een pelgrimskerk een eind buiten de stad, heerlijk die metro !!, lunchen in een viswinkel, waar je je verse vis uitzoekt, die dan in de keuken bereid wordt. Super! Terug naar de stad, waar we elkaar in een Engelse pub ontmoeten. Biertjes, klein hapje, metro naar huis en klaverjassen tot besluit, morgen weer en route.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl