Reizen in coronatijd

27 september 2021 - Toronto, Canada

7 september besluit Canada toeristen weer toe te laten en dat betekent dat we 24 september op reis kunnen. Makkelijker gezegd dan gedaan, want een reeks aan opdachten volgt in de vorm van formulieren, aanvragen en pcr testen, maar het lukt en vertrek nadert. Door de zus van Danny worden we naar Schiphol gebracht en daar volgt het aansluiten in diverse rijen. De langste voor de health check, waar de ArriveCan code gecontroleerd werd. De code van Danny blijkt niet te kloppen en ze krijgt te horen dat ze dan niet mee kan. PANIEK....met klotsende oksels en trillende handen proberen haar hele document opnieuw in te vullen en dat lukt !!!!! De ontlading is enorm en we kunnen door naar de gate, instappen is vertraagd en in het vliegtuig nog 2x de mededeling dat er vertraging is door een technisch mankement. Fijn om te horen voor mensen met vliegangst. Uiteindelijk gaan we 2 uur later de lucht in en zitten we 16 uur met mondkapjes op tot we in onze hotelkamer zijn. Dan naar het terras van een Ierse pub, waar we met bier en fish en chips de enerverende dag afsluiten.